I våre hjerter

2,5 time fra Trondheim ligger noen øyer. Med en skjærgård og en natur som velter deg overende. Enn at jeg har bodd kun få timers kjøring fra denne perlen.

Impulsive som vi er kastet vi oss rundt og pakket ned tøy for en helg. Alle 5, fra 8 år til 44 gledet seg. Vi dro mot Frøya fredag kveld etter skole og jobb.

Jeg hadde mailet frem og tilbake med Valborg Bekken. Eier av Hotell Frøya Hun hadde mange gode ideer og ville skreddersy helgen for oss. Dessverre fikk vi ikke til en båttur denne gang. Men vi skal tilbake!

Og for en velkomst! Vi feiret morsdag og Valentine i ett. Og her ble det ikke spart på noe! Deluxe suiten, Brødrene, til meg og Lars, og en flott mini-suite til barna.

Vi spiste nydelig mat i restauranten når vi kom dit. Hjortestek, Torsk og Villsau. Kortreist mat tilberedt perfekt!

På lørdagen etter frokost dro vi ut for å utforske øya. Oliver på 14 år elsker norsk historie og 1. og 2. verdenskrig. Så vi kjørte til Titran og lette etter bunkere. Flott vær og en herlig dag for fotografering!

Vi fikk trivelig besøk av en kompis av mannen til lunsj. Og bildene viser noen av fristelsene på buffeén:

Heldige meg fikk deilig massasje i morsdagsgave! Lotus Klinikk på hotellet tilbyr både massasje, ansiktsbehandlinger og pedikyr/manikyr. Du føler deg i himmelen når du får løst opp knuter i hele kroppen og så kan hoppe opp i en varm Jaccuzi etterpå. Ungene kom ned og holdt meg med selskap i boblene etter massasjen. Vi var enige om at DETTE ER LIVET!

Frisk luft, mye mat og bad slår deg helt ut. Så etter nok en nydelig middag -gikk vi opp på suiten og slappet av, før vi tok en tidlig kveld. For på søndagen hadde vi planer om å utforske øya mer. Vi ville se ØRN!!

Vi så masse ørn! Villsau, shetlandsponnier, flotte funkishus med egen strandlinje, gamle værbitte hus og bølger.

En helg. Fylt med så mye inntrykk. Og utrolig artig at alle tre barna hadde det så fint! Vi var veldig enige i en ting: vi må tilbake! Vi velger samme hotell neste gang-og vi vil på båttur, og håper på strålende sommervær. Min drøm er å dra ut til Sletringen og se på det flotte store fyrtårnet. Og neste gang tar vi med zoom-linse til Olympus kameraet mitt-så fanger vi ørn på bilder også 👍

Anbefaler alle en tur ut hit. Ikke bare sommerstid, men hele året. Ingen ting slår norsk rå natur på denne måten!

Hus10a

43, Trondheim

Jeg har en interiørkonto på instagram som heter Hus10a. Gå gjerne inn å følg meg der. Interiør er min hobby og min store interesse. Mitt interiør er preget av sort og hvitt/monochrome. Men jeg elsker all type interiør som er en fryd for øyet. Her på bloggen vil jeg skrive en del om ting som inspirerer meg og jeg vil dele med meg av min interesse til dere som ønsker å få input av likesinnede. Takk for at du følger meg. Det betyr masse.